Dover – Vlissingen

Lang geleden wilde ik heb een nieuw rapport…
Dus hier nu, die in de laatste 1,5 Weken alles wat er is gebeurd:

Vanaf Dover was het op woensdag 8. Augustus over de Straat van Dover, over naar “Europa” gaan. Tegen 14 Klok verlieten we de haven, waardoor we met de huidige druk naar het oosten, heeft de eerste cursus voor Gravelines in Frankrijk, het kanaal kruisen zo snel mogelijk, Maar terwijl niet dezelfde cursus over het kanaal hebben als veerboten tussen Dover en Calais. Ik had veel gehoord over het Engels Kanaal en lees, veel horror verhalen over de waanzinnig sterke stroming en het drukke verkeer is, Maar het was allemaal veel makkelijker dan gedacht. De huidige duwde ons met extra 2 Knooppunt, terwijl voortdurend ontwijken van de vrachtschepen, eigenlijk als op een snelweg net ten oosten van, Vervolgens worden afgezet op de andere kant werd uit westelijke.
Om mijlen te maken en Frankrijk te maken gehad, hebben we besloten op de dag voor, om te gaan na het passeren van het kanaal en op koers naar het oosten varen in de nacht, de volgende ochtend Holland te bereiken. Het weer was gewoon prachtig die nacht, De zon ging langzaam aan de horizon, De wind duwde ons naar 2-3 Beaufort West en van de steun die we waren ook de kleine 9 PK “Augustus” mitrattern onder de kuipvloer, terwijl de helmstok piloot “George” We reden een gestage getjilp in de nacht.

Voor het diner hadden we een pot van pasta met tomatensaus (Maverick à-la-ganz), de afwezigheid van een standplaats cardanische (Dus de golven evenwicht) Opschorting van de kachel, zelfs in ruwe zee te compenseren. Hot honger gingen we weer, zelfs van het uitstekende eten en zou bijna geloven dat het zelf, hoe zo'n eenvoudig voedsel kunt proeven zo veel beter op zee.

Na het eten ging ik naar bed om negen uur, duren ongeveer twee uur slaap van te voren, Voor mijn eerste horloge van 23 – 1 Klok is afgestemd. Hoewel ik had twee uur om te slapen, Ik stel mezelf een alarm klok, maar elk uur, om de huidige positie in de kaart te komen en te bekijken kort na de rechten. Nog beter is dan de 30 – 45 Minuten wakker fietst naar Maverick.

Tegen 23 Klok heb ik opgelost Nick uit de cockpit en werd begroet door een prachtig fosforescerende kielzog en een enorme lucht op het dek. Met een paar Mandrinen in de oliejas zak, ik ging op de Luvbank, Ik ontgrendelde de veiligheidsgordel in de cockpit en bereidde me voor een rustige nacht. Verre van!

Terwijl Nick thuis in zijn kooi gemaakt, Ik moest schip uit slalom, Radar Tower en UFO's (Unidentified Floating Objects) gaan, terwijl de wind steeds verder is, wendde zich tot het noorden en waardoor golven duwde ons. Op sommige momenten had ik de automatische piloot “George” te vervangen aan het roer, omdat hij niet meer beheerd, de prijs zo hoog aan de wind te houden. Toch had ik Nick neemt zijn twee uur slaap een beetje meer dan drie uur en wekte hem pas tegen het 2 Klok in de ochtend, als het verkeer om te sterven een beetje. Benedendeks, had hij al ervaren sommige zware zeeën van de en kan een foto van te maken nu op het dek, wat het is, met slechts een 7,77 Meter lang, maar 3,5 Ton (!) zware boot tegen hoge, korte golven om te vechten. Terwijl Maverick herübergeglitten zou in ieder geval nog steeds de meeste golven, Zon Constellation was altijd meedogenloos door het midden. Ik was echter, maakt niet uit op het moment – het verkeer was weg en ik was in het stapelbed.

Iets meer dan een uur later, Nick veranderde de loop en ik was meteen wakker in de cockpit. Verbazingwekkend, dat ben ik nog steeds in mij. De wind was verder toegenomen en we konden naar Ijmuiden, we hadden gepland als de volgende haven, niet liegen. “Dan gaan we proberen, door te komen naar Vlissingen!”. Een uur later was het tegen 4 Klok in de ochtend en ik was uit met de bewaker. Nog drie uur werd ik ingeklemd in de cockpit, was bedekt opnieuw door het breken van golven, terwijl ik klampte zich vast aan de stoelen en ik voelde me soms in de eerste fase met Maverick terug, Ik hou van vijf dagen nat, koud en bibberend op de kuipvloer en ging een storm abwetterte, Ik had al geproefd van het grootzeil. Moeilijk te geloven, Sindsdien heb ik gemaakt, Nu waren er slechts een paar uur, waar er slecht weer en toch was ik al behoorlijk leeg. “Ik had niet gezegd op het moment: ‘Nie wieder so ein Schiet mit einem so kleinen Boot’? En wat doe ik hier nu?”

Tegen 7 Klok Nick trok weer weg in de cockpit en kroop ik in mijn kooi. Ondertussen de golven tot 7 Meter hoog en constant beukten tegen de boot. Een of andere manier was ik nog steeds een gebrek aan slaap, maar realiseerde zich, Ik hou van het water, dat liep door talloze lekkages op het dek in zijn slaap op de hand. Om ongeveer half negen was ik weer terug aan dek “Nick, Het lijkt mij, Nederland als we nog steeds vandaag de dag, maar niet kan bereiken. Hoewel ik ben verrast, omdat de boot heeft net zoveel gaten als een Nederlandse kaas!”

Ondertussen lag Zeebrugge (België) slechts een paar mijl voor de boeg en we besloten, om een ​​einde te maken aan het hoppen. Ook was de automatische piloot is moe en werd piepen op de vloer, offenbar kaputt 🙁 Also rein in den Hafen!

Een uur later waren we in de rustigere wateren van de grote Verladehafens en een half uur later in de haven van Zeebrugge. Nick viel meteen in de kooi en sluit als een steen. Ik had echter een kijkje bij enkele van de locatie, Douchen werd voor het eerst op grote schaal (die begon met mijn handen op te lossen uit het zoute water…), en ik ging op zoek naar een cafe, Ik kon ontbijten in de. Het resultaat: Na een paar kilometer te voet en goed en gelukkig 15 Restaurants vond ik NIET ÉÉN, ontbijt. Maar een SPAR-markt, gekocht stokbrood, Juice en worst, en maakte mij mijn eigen ontbijt op een bankje bij de haven onder de verbaasde ogen van sommige voorbijgangers.

Wat nu? Slapen? Nooo! – Ik wilde iets zien en ik had gelijk in Zeebrugge. Omdat er een oude, Russische diesel onderzeeërs, en een oud lichtschip, U kunt de. Toen ik ten opzichte van 14 Klok terug naar de boot kwamen, Nick beoefend gewoon fris weer rust om rechtop te lopen.
Samen zaten we in de tram naar Blankenberge, een belangrijke toeristische stad. Na een rondleiding en een diner gingen we terug naar de boot naar Zeebrugge. Daar hebben we gesproken over plannen voor de toekomst. Als Nick op elk gewenst moment- of route plannen is gebonden, We hebben niet vielen des te moeilijker planning: Zoals voor de hele volgende week een sterke noordenwind wordt aangekondigd, Dus geen kans om op de probleem blijft, Ik teruggegeven aan het einde van de week teruggekeerd naar Duitsland moest, We vallen van het plan in te vullen. Het volgende doel: Vlissingen in Holland. Vandaar: De “staande-mast-route” Quer durch Holland! , Zegt Nick nog te zien een beetje meer van Holland en een paar weken op de motor, tuffen met staande mast, maar door de vele meren en kanalen, totdat hij terug is in Delfzijl in de Noordzee en van daar, na twee dagtochten naar Hamburg.

'S Avonds hebben we vermaken ons met een Britse over zijn plannen, die meteen op zijn boot en verdween kort daarna terug met een enorme stapel kaarten is, hij geeft Nick. Dit wordt niet verder gaan obstakels!

De volgende ochtend vertrekken we 's middags met de getijdenstroom in de nek en het bereik 4 Uren later, Vlissingen, smokkelen ons tot in de binnenhaven en vastbinden in een kleine jachthaven. Niet ver weg, vinden we een station, en daarmee de kans voor mij, om te komen naar Rotterdam en van daar terug naar Duitsland. Zelfs uit België Ik had geboekt een buskaartje naar huis (Voor slechts 43 Euro!) en dat
We hebben nog een laatste gezamenlijke tournee van het mooie Vlissingen (in het Engels “Vlissingen” is, als een wijk van New York), gekeken naar de haven, aten chips en dronken Heineken Nederlands, voordat het was om te gaan voor mij de volgende ochtend terug naar huis, terwijl Nick maakt het door de kanalen op de weg naar Amsterdam.

De volgende ochtend, Nick hielp me nog, mijn twee plunjezakken vol met kleding en uitrusting, naar Barrow mijn tas vol met rommel en de zware olie naar Rotterdam reddingsvlot, waar ik zat in de bus en 9 Uren later aangekomen in Hamburg.

Net achter de rug 240 Mijl in vier zeildagen. Geen slecht gemiddelde voor een kleine boot. Een mooie, maar ook zeer zware tijd. Maar zoals ze zeggen, maar? “Adventure is nooit leuk, terwijl het gebeurt” – Maar ik bedoel niet, dat was het niet leuk, integendeel, Het was erg leuk, wieder einmal unterwegs zu sein und ein Stückchen mehr von dieser Welt zu sehen 🙂

Waar gaan we heen met Nick, U kunt HIER volgen

Hier zijn een paar foto's:

Extra wij contact met u te eren hebt ingesteld in Dover zelfs een Duitse en een Australische vlag. Goed… Niet echt! ​

Een laatste koffie voor de nacht reis…

… de laatste “Ponden” naar verklüngeln.

Veel van het verkeer in het kanaal…

Aangekomen in Nederland!

Nederlandse en Duitse bemanning gastland vlag vlag