Via het kanaal nadat Kopperby

Een geweldig gevoel, om terug te komen naar huis. Dus het voelde echt, bij de vuurtoren Schleimünde naar stuurboord en we hadden dit afgelopen zondagmiddag in een menigte met tientallen andere zeilboten pufte de loop. Achter ons waren twee vermoeiende dagen: Op vrijdag middag begon de bemanning - bestaande uit mijn moeder, Gabi (was de eerste keer een lange afstand tot bestuur), mijn oom Uwe, In Wedel - Cati en ik. Het water liep uit al, We moesten snel te ontdoen van. Boot beladen, Machine Check, Op de Tankpier ... we wilden een voorzorgsmaatregel, wat diesel te vullen. Eenmaal daar, de vrouw gaf me de havenmeester (Oosten) stilte in de handen van de stam, vervolgens zwijgend keek naar haar bestanden na, want als ik had betaald mijn liggeld. De boot heeft twee 250-liter diesel tanks, waarvan ik sinds vorig jaar herfst, maar alleen de stuurboord tank in bedrijf. De brandstofmeter is gebroken, Daarom hebben we zo nu en dan een paar blikjes en hoopte nachgekippt, dat de brandstof bereikt. We waren erg verrast, Wat mij betreft, de diesel 70 gestookte liter plotseling om te voldoen aan. Geheel! Krankzinnigheid, dan de machine voordeliger, maar zijn, dan verwacht.

Toen was het laag water en zeven met wind uit het oosten net onder grootzeil naar beneden de Elbe. Rauschefahrt. Brunsbüttel we bereiken op 20 Klok, werden snel doorgesluisd naar het kanaal en aan 20.30 Klok, het einde van de Tagfahrzeit, sloten stevig in Brunsbüttel. De haven was al aardig vol. Vorig jaar was ik met Cati en deze boot is er, ook in de sterke oostenwind. Dat is toen ik de harde manier geleerd, dat het schip is zeer gevoelig voor zijwind. Duidelijk, bij de hoge bouw, Spray Hood en de reus zonnepanelen. Kort: Het draaien van de wind achterlijker dan dwars de poort werkte niet op, We stonden in, waren niet rond en dreef tot een vloot van Hallberg Rassy to-. Paniek! Gelukkig heeft het schip een vrij grote driebladige schroef. Volle kracht terug - al het roer en we reden terug uit de haven, Vervolgens keren terug in en naast een ander schip.

Voor mij onverklaarbare reden, dacht ik, maar nu “oh, het werkt al” Ik verhuisde naar voren en nieuwe items. Een plaats naast een groot Hallberg-Rassy, iets langer dan we, het zou moeten zijn - maar eerst moesten we draaien. Nogmaals, heeft het niet gewerkt, weer, werden we even dreven over de haven en. Blijkbaar niets geleerd sinds de laatste keer. Sluit nu achter ons, maar werd een beetje gebroken in Westerly, gepensioneerden waarvan de bemanning merkte niet tot in de late, die we nodig hebben om een ​​beetje meer ruimte te manoeuvreren dan drie meter. Het is hectisch - maar uiteindelijk vonden we onze weg weer terug, maar uit de haven en in de achteruit weer, naast de Rassy. De vierde schip in de verpakking. Helgoland-Feeling.

Twee maanden geleden was ik in het onderzoek voor een artikel over de Noordzee en de Baltische kanaal (YACHT 08/11) Alle ligplaatsen links. Toen kreeg ik te horen, dat de tabernakel van de pylorus, hebben toegegeven dat de eerder liggeld, Nu met een nieuwe “Container Security” werd vervangen. Daar in de container, maar niemand wist, die verantwoordelijk is voor het overliggeld. Drong het tot me al, dat zelfs met geen controle begin van het seizoen zal worden gevonden - en inderdaad vonden we niemand nu, die zich verantwoordelijk voelt voor het verzilveren en geen havenmeester. Des te beter! ​

Na een heerlijk diner in het Pizza Factory en een Maxi-Pizza (36 cm) “Dracula” Voor mij, we sliepen degelijk. Cati vertelde me de volgende ochtend, dat kan verkeerd zijn geweest over mijn goed knoflook geur angst en ze hadden tijdelijk, naar stik. Om acht uur zijn we kant de touwen en tufte weg - op ongeveer zes wind. Normaal gesproken zijn we cruisen met 5,5 Nodes te verplaatsen. Op de rechte lijnen, gedurende welke de wind we net dook op de neus, Maar nu, reden we net iets meer dan tijdelijk 4 Knooppunt, is weer zo veel geduwd. Meer dan tien uur hebben we nodig voor de 100 km.

Voldoende tijd, naar de uitgestelde wat werk te doen. Op de prioriteitenlijst vrij ver boven de buitenboordkraan was een lenspomp. De afvoerleiding aangesloten op een slimme zit direct op de plaat breken en meer, toen we varen op stuurboord boeg, bereikt het water door de buis in de bilge. Een nieuwe door de romp is gemaakt van messing voor de komende winter. Daar, zittend op en dan het ventiel. Nu wilde ik eerst een tijdelijke, het bouwen van een slang en bevestig deze aan de opening van een klep. Dan kan tenminste afgesloten. Overhead in de opbergdoos aan de bovenkant van de slang klemmen Gästekoje heb ik opgelost, zaagde de leiding en trok het. Uiteindelijk maakte plaats en ik kon via de door de romp te zien op het water. Tien centimeter boven is het alleen. Toen werd de buis op het, mijn gezicht is ontspannen.

Op zaterdagavond hebben we afgemeerd aan de Kiel Reventlou Bridge. Aan de voorzijde van het prachtige restaurant “Gek”. Drie jaar geleden woonde ik daar voor een seizoen met “Padvinder” gelegen, in de tijd zijn er ook nieuwe toiletten gebouwd. Pointless, hoewel, indien zij samenvallen met het restaurant “Kust” gesloten en een goed nachts 15 min tot de dichtstbijzijnde badkamer te sjouwen Düsternbrook.

Na een gezellige avond in de “Gek” ging er op zondagochtend op de Oostzee. Aangekondigd 4-5 Winds, een tot een halve meter golf. Maar dat wil niet helemaal past. Nadat ik heb eens nagedacht over een rif in de promotie van jonge en gepland met de kleine Kutterfock, in plaats van Genua, Vervolgens zakte snel 1-2 Winden over en konden we met volle zeilen te stellen. Drie uur later bereikten we de lus.

Het weer kon niet beter: Heerlijke zon, van de groene, heuvelachtige velden en weiden aan het licht gebracht. Mich erinnerte die Szenerie ein wenig an das Teletubbie-Land 😉 Ein kurzer Stopp in Kappeln zum Eis essen, tot aan de brug opent - dan zelfs onze thuishaven Kopperby verscheen op de linkeroever op. Op de kade werden we opgewacht mijn vader, van ons op te halen en wilde terug te brengen naar de auto's naar Wedel - en op tijd als we een pirouette deden in de voorkant van de haven, Wilfried Erdmann en Astrid ook slenterde langs de kade, deelgenomen aan onze regels. Een prachtige verrassing bezoek. Op de zevende en dan zaten we bij de koffie (Melk en cake uit waren om ons te ...) in de stuurhut, gekeken naar de Schlei verteld.